Resum Llançà - Cotlliure - Llançà 02/06/12

Bones família! L’intent de suborn que vaig provar de fer proposant pagar les cerveses a canvi d’escriure la crònica va ser desestimada unànimement... així doncs, aquí va la meva crònica del cap de setmana:

Dissabte 2 de juny del 2012

Un grup poc nombrós (però grup) ens reuníem a la platja de Llançà per fer la clàssica sortida anual a Cotlliure amb versió cap de setmana.
L’hora prevista de sortida era les 10h però el Primavera Sound i més concretament el concert de The Cure van fer que es retardés una mica... A les 10’30 ens fèiem a l’aigua l’Stefan, en Xavier, en Cèsar i jo mateix. Abans de marxar, però, vam rebre la visita del company Jordi Morell, que ens va venir a saludar i acompanyar-nos una estona fins a Cap Ras.

Llegeix més...

Resum de la sortida Travessia dels Caps 17 Març 2012

julia

Participants: Artur, José, Lorea, Carles, Dominique, Jordi, JordiMo, Francesc, JoanPu, Olivier, XavierV, Stefan.

Amb aquesta crònica m’estreno com a escriptor de resum de sortides.

I val a dir que es un plaer fer-ho amb aquesta tant positiva.

La ruta estava prevista “Condicions de la sortida; dificultat : alta, exigència màxima” .

Tot i això la participació va ser important: 12 caiaquistes......

Llegeix més...

Resum de la sortida Port Lligat - Cala Montjoi

Primera sortida pagaia de la temporada. De fet aquest any cada un dels caps de setmana he sortit amb caiac però tenia moltes ganes de sortir amb els pagaies. SW_P1060530
Al llarg de la setmana anava observant de reüll les previsions, certament dolentes, i a mesura que s’acostava el dia continuava tot igual o pitjor. Tenia sort, seria un luxe navegar amb vent i mar amb la SAF que donen molta seguretat i no calia desaprofitar l’oportunitat.
Un cop carregat el caiac vaig enfilar la carretera rumb Cadaqués, quan vaig albirar per primera vegada la badia de Llança s’observava que els blancalls en sentit NW. s’allunyaven mar en dins. Al veure la badia de Cadaqués passava el mateix i arran de costa hi havia una calma exquisida. L’únic problema el tindríem amb el mestral al travessar les grans badies de Cadaqués, Joncols i Montjoi.
Al arribar a l’aparcament de Port Lligat, l´Evaristo, que per cert s’estrenava com a líder, em va confirmar les meves sospites, malgrat que mentre preparàvem els caiacs, no entrava gens de vent.
Després de l’escalfament, amb nous exercicis que ens va preparar l´Evaristo, vam sortir en dos grups, l´intenció era anar de ”cap a cap” i costejar a la tornada en previsió de més vent.
La sortida va ser plàcida per l’illa de Port-lligat, on per cert, s’hi ha fet una actuació per acabar amb la “plaga” del Carpobrotus. A la badia de Cadaqués vam poder observar que de vent “res de res” i vam decidir entrar-hi ben bé fins al fons i a partir d’aquí costejar passant ben bé per sota del majestuós fer de Cala Nans. Un cop guanyada la badia, vam navegar a frec de roques per Sa Planassa i la Punta Prima. Passem per davant de la “coua des Bou marí” darrer lloc on va viure aquesta espècie de foca mediterrània. Els penya-segats en aquest indret són espectaculars, les tonalitats que ens ofereix la geologia exquisida, les formes replegades dels materials i l’efecte que ha modelat el vent i la sal indescriptibles. A més, la llum de l´hivern ho accentua encara molt més.
Amb una mar molt plana i sense gens de mar de fons arribem a la punta de Sa Figuera i la petita caleta del mateix nom, A partir d´ara entrem a la badia de Joncols. Aquesta la fem també gairebé tota i un cop replegats tots enfilem cap a Norfeu. La silueta del gat ens assenyala el rumb. Si fins ara el paisatge era espectacular, el que ens espera al costejar el cap Norfeu no té desperdici. Personalment penso que si el Cap de Creus és el paradís, Norfeu és el paradís del paradís. Arribats a el gat i rodejat el cavall Bernat, enfilem cap a Joncols per dinar. Entrar a Montjoi hagués suposat un esforç important de tornada si realment entrava el mestral tal i com indicaven les previsions.
Joncols sempre ha estat una cala tranquil•la però a l´hivern ho es encara molt més. L’establiment hoteler es tancat i pràcticament no hi ha ningú.
Després de recuperar forces amb menjar energètic tornem enrere de la mateixa manera que vam fer l’anada, resseguit tots els racons i no deixant passar cap pas.
Ens reagrupem a l’entrada de la badia de Cadaqués i decidim passar per S´Arenella. A mida que anem avançant comença a entrar canalitzat el vent, la marxa és una mica més dificultosa però al venir de “terra” no aixeca pràcticament gens de mar. Creuada l’illa continuem cap a Port Lligat amb el mateix vent i una mica més d’onada. Han estat una mitja hora intensa, i alhora ha estat una sort de compartir-la amb la SAF.